Let’s get digital richt focus op duitse markt

dec 23, 2022

Het virtuele event platform Let’s Get Digital wordt in maart 2020 opgericht door ondernemers Bas Krijgsman en zijn compagnons Ruben Haring en Djurre de Boer. De Groningse onderneming kent een vliegende start in de corona periode die uitdagend blijkt voor organisatoren van events. Nu, bijna drie jaar later, is de onderneming gevestigd en klaar om nog meer impact te maken in de evenementenbranche. 

Al vanaf zijn 15e maakt Bas Krijgsman zijn ondernemende ambities waar. Met onder andere de oprichting van Almanapp boekt hij eerder al succes. Let’s Get Digital komt na een investering in 2019 echt van de grond begin 2020. Met de komst van corona maakt het eventplatform een razendsnelle groei door. Een uitdagende tijd voor de organisatie, die genoodzaakt was op afstand met elkaar de groei te bolwerken. Bas: ‘Daarom hebben we een paar keer ons eigen huishouden gevormd op een locatie extern. Een bijzondere tijd waarin we keihard werken afwisselden met mooie avonden samen in het huis. In een tijd van sociale isolatie heel welkom.’ 

Met hun eventplatform willen ze eventmanagers helpen impact te maken met hun event. De software van Let’s Get Digital helpt daarbij. Fysieke events die ondersteund worden met digitale mogelijkheden van nu of juist digitale events die voelen alsof je echt met elkaar op de vloer staat. Bas: ‘We richten ons op evenementen van 100 deelnemers en meer. Hoe groter, hoe beter, zou ik zeggen. Een mooi voorbeeld daarvan was de samenwerking met het Eurovisie Songfestival. Zowel in 2021 als 2022 hoste Let’s Get Digital het virtuele perscentrum van het Eurovisie Songfestival. Beide keren was dit een groot succes.’ 

Op de vraag wat ze nog willen bereiken, heeft Bas gelijk een antwoord: ‘We zijn nu met zo’n 25 medewerkers en een flexibele schil van 10 man. We willen doorgroeien naar het punt waarbij er elke seconde iemand gebruik maakt van onze software wereldwijd. Dat is de droom voor 2027.’

Om die droom waar te maken zijn ze bij Let’s Get Digital voortdurend op zoek naar nieuwe markten. De vraag die daarbij op dit moment centraal staat: hoe komen we in contact maakt met eventmanagers in Duitsland? COO Suzanne Snijder klopt met deze vraag aan bij ondernemersloket GroBusiness. Suzanne: ‘Na een gesprek met Gert-Jan Van Oosten, mkb-adviseur bij GroBusiness, zijn we in verbinding gebracht met onder andere het International Welcome Center North (IWCN). Een mooi aanknopingspunt. GroBusiness heeft ons geholpen heeft met het leggen van de verbinding met partijen waar je zelf niet aan denkt of geen ingang hebt. Heel nuttig!’